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hello, my visual voicemail stopped working since I swapped to NOS.

How can I get to make it work again? As advised in this forum I sent a text message to NOS asking to activate it.

I also called NOS customer service that told me it is active, although clearly it isn't.

Has anyone had problems with it? How did you make it work?

Good night, check this LINK: https://support.google.com/phoneapp/answer/2811844?hl=pt# if the suggested steps help you.


@Claudia Cherchi,

Sadly Visual Voicemail never really worked for me, but they say it’s activated as well. 


Welcome to Fórum NOS @Claudia Cherchi

Hello @Diogo S. e @Jose Rodrigues

@Claudia Cherchi, The community gave a good help! Did you got it?

Thank you 


Welcome to Fórum NOS @Claudia Cherchi

Hello @Diogo S. e @Jose Rodrigues

@Claudia Cherchi, The community gave a good help! Did you got it?

Thank you 

Hi Ana,

yes José sent me a link, which I had already used and Diogo confirmed he still has issues.

the visual voicemail still doesn’t work. can you give me a step by step to make it work?

it is only with NOS that doesn’t work as I used  other phone providers in the same phone and it worked.

unless you tell me that NOS doesn’t support visual voicemail, in which case I will stop trying.

 Thanks for your help!


@Claudia Cherchi

We suggest you consult this topic, please.:blush:

We look forward to your feedback.

Thank you 


@Claudia Cherchi

We suggest you consult this topic, please.:blush:

We look forward to your feedback.

Thank you 

Hi Ana,

 

thank you for the link. The one you sent me is for How to set up Voicemail - what I need is HOW TO SET UP VISUAL VOICEMAIL on iPhone.

my voicemail is already set up, I although still need to fix the VISUAL VOICEMAIL.

 

many thanks!!

Claudia


Hi @Claudia Cherchi,

In order to help you to activate Visual Voicemail, please send us a message trought @Fórum profile, with you mobile phone number.

Thank you


Hi @Claudia Cherchi,

In order to help you to activate Visual Voicemail, please send us a message trought @Fórum profile, with you mobile phone number.

Thank you

Thank you so much @Inês B.  i just sent a message @Fórum with my number.


Thank you, @Claudia Cherchi, we already replied to your message.

 


Thank you, @Claudia Cherchi, we already replied to your message.

 

thanks so much @Inês B. all is working now!!!!


@Claudia Cherchi,

Awesome! I hope I get the same luck.

 @Inês B.,

Enviei MP para ver se conseguem-me ajudar na mesma questão 😊


Olá @Diogo S.,

Vamos ajudá-lo também. :relaxed:

Logo que possível respondemos à sua mensagem.

Obrigada


@Claudia Cherchi it’s good to hear that. :relaxed:

Thank you for your feedback.


Boa noite. Eu tenho um iPhone 11 Pro e estou a pensar mudar de operadora e juntar o meu serviço móvel ao serviço NOS TV+Net+Voz que já tenho, e gostaria de saber de solicitar a portalidade do meu nr para a NOS se posso usufruir do serviço Visual Voicemail. Obrigado.


Boa noite @Tiago Ferreira,

Agradecemos a sua mensagem.

O serviço Visual Voice Mail é compatível com iPhones com iOS superior ao 4.2.1, pelo que o iPhone 11 pode já utilizar o Visual Voice Mail.

Caso surja alguma outra questão, estamos sempre disponíveis para ajudar.

Obrigado


Olá @Tiago Ferreira,

Sim, poderás usufruir do VVM em Rede NOS. 

Se entretanto não conseguires utilizar o serviço, pede a ativação ao Apoio pelos meios habituais.


Obrigado pelas resposta. Vou entrar em contacto com a NOS para saber como portar o meu número para a NOS.


@Tiago Ferreira,

É muito simples. Encontras todos os passos a seguir para procederes ao pedido de portabilidade, aqui.


@Tiago Ferreira,

É muito simples. Encontras todos os passos a seguir para procederes ao pedido de portabilidade, aqui.

Tentei seguir os passos, mas depois não consigo prosseguir, porque pede-me para preencher o campo “Número de Telemóvel do cartão NOS” e não me deixa prosseguir porque é um campo obrigatório.


@Tiago Ferreira,

Necessitas de ter um cartão NOS para pedir a portabilidade. 


@Tiago Ferreira,

Necessitas de ter um cartão NOS para pedir a portabilidade. 

Obrigado. Então só posso tratar disso amanhã. O mais importante era saber se podia solicitar ativação do Visual Voicemail após ter o meu número na NOS, mas como vocês dizem que sim, vou tratar disso amanhã.


Boa tarde @Tiago Ferreira,

O @Diogo S. prestou uma boa ajuda sobre a sua questão.

Caso surja alguma outra questão, estamos sempre disponíveis para ajudar.

Obrigado


Boa tarde. Não consigo activar o visual voicemail. Depois de introduzir o PIN da uma mensagem de erro é diz para voltar a tentar. 
 

Como posso resolver este problema? Obrigado


Bem-vindo ao Fórum NOS @MFJ

Movemos o seu comentário para o artigo onde já abordamos o tema. Assim, garantimos a boa organização do Fórum e da informação. 
Vamos ajudar a ativar o Visual Voicemail. Envie-nos uma mensagem privada com o seu número de contribuinte e o número de telemóvel em que pretende esta funcionalidade ativa. 

Obrigado


O Visual Voicemail funcionava desde sempre e do nada parou. 


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