I subscribed to a 5G contract Mais Gigas-Ilimitado for 47,99 euro per month and the promise is: dados moveis ilimimitado, velocidade 1Gbps and Acesso 5G Incluido.
For 6 weeks it was ok. Speeds measured at 60-80Mbps (far far away from the 1Gbps) but ok. Data up/download without restrictions.
Then on the 26 june this suddenly changed to 3-10Mbps up and download which is barely enough to make a decent video call or watch netflix for that matter. Since nothing was changed in my setup I expect some serious data throttling by NOS. I have made a complaint but it has never been concluded satisfactory. 3 hours I spent with them on the phone but nothing was achieved.
I suspect that data throttling (reducing either speed or data cap limitations) is common practice in NOS and I would like to know if there are others experiencing the same annoying drop in speed. I do understand that there are peak periods which are limiting the bandwidth but this is happening 24/7.
Since I pay the for the most expensive subscription for high quality internet I am very dissappointed and I like to really know if I am the only one with this problem.
Portugues:
Subscrevi um contrato 5g Mais Gigas-Ilimitado por 47,99 euros por mês e a promessa é: dados movimentos ilimitados, velocidade 1Gbps e Acesso 5g incluído.
Por 6 semanas foi ok. Velocidades medidas a 60 - 80Mbps (muito longe dos 1Gbps), mas ok. Dados up / download sem restrições.
Então, no 26 de junho, isso mudou repentinamente para 3-10Mbps e download, o que mal é suficiente para fazer uma videochamada decente ou assistir à netflix. Uma vez que nada foi alterado na minha configuração, espero alguma limitação séria dos dados pela NOS. apresentei uma queixa, mas nunca foi concluída de forma satisfatória. 3 horas passei com eles no telefone, mas nada foi alcançado.
Suspeito que a limitação de dados (redução das limitações de velocidade ou de limite de dados) é uma prática comum na NOS e gostaria de saber se existem outros que experimentam a mesma queda irritante na velocidade. Compreendo que existem períodos de pico que limitam a largura de banda, mas isso está a acontecer 24 horas por dia, 7 dias por semana.
Desde que eu pagar o para a Assinatura mais cara para internet de alta qualidade estou muito decepcionado e eu gostaria de realmente saber se eu sou o único com este problema.