Skip to main content
Header
Kilobyte
October 17, 2025

Reativação do cartão/serviço após suspensão por dívida

• October 17, 2025
  • 8 comentários
  • 49 visualizações

Olá!

Peço a sua orientação sobre como entrar em contacto com a NOS, uma vez que o meu número de telefone não está ativo e encontro-me no estrangeiro.

O meu número foi desativado após algumas chamadas em roaming não terem sido pagas a tempo.

Gostaria de solicitar o pagamento do saldo em dívida através de prestações, para que o meu número volte a estar ativo.

Agradeço a sua ajuda e orientação nesta questão.

Cumprimentos,

8 Comentários

Mário P.
Gestor da comunidade
October 17, 2025

Boa noite, ​@Oleksii Kovalov.

Agradecemos a sua mensagem e vamos ajudar.

Envie-nos, por favor, o seu número de telemóvel e o número de contribuinte associado, através de mensagem privada, para o perfil ​@Fórum.

Obrigado, 

Ajude a comunidade a encontrar informação relevante. Marque como "Melhor Resposta" e faça "Like" nos melhores comentários.
Kilobyte
October 24, 2025

@Mário P. thank you - I wrote you dm a few days ago, could you reply to me? I just got a letter about upcoming penalty and I need someone to help me here connect with nos whilst my phone number isn’t active and I’m abroad.

Thank you so much for your help 

Mário P.
Gestor da comunidade
October 24, 2025

Good afternoon, ​@Oleksii Kovalov 
We noticed that we did not receive your private message.
Could you please send it again to the profile ​@Fórum ? 
Thank you for your understanding.

Ajude a comunidade a encontrar informação relevante. Marque como "Melhor Resposta" e faça "Like" nos melhores comentários.
Kilobyte
October 27, 2025

Thank you ​@Mário P. 

just sent the message to Forum’s dm (initially it was sent to you)

I still can be reached out by nos via email

please let me know if I can reach out nos via WhatsApp as well (let me know the phone number in this case, please)

Regards

João H.
Gestor da comunidade
October 27, 2025

Hello ​@Oleksii Kovalov,

Thank you for your feedback.

There is no e-mail or whatsapp contact for costumer support. All NOS Contacts are available here.

We’ve received your private message and will reply as soon as possible.

Thank you

Ajude a comunidade a encontrar informação relevante. Marque como "Melhor Resposta" e faça "Like" nos melhores comentários. Siga os perfis da moderação, através da opção "Seguir", para estar sempre a par das ultimas novidades.
Kilobyte
October 28, 2025

Appreciate it ​@João H.,

im already threatened by penalty (throughout this time I wasn’t able to find alternative channels to contact nos without phone number being active), so I’d appreciate your support here

João H.
Gestor da comunidade
October 28, 2025

Thank you for your feedback ​@Oleksii Kovalov.

We’ve replied to your private message. Please check your profile inbox.

Thank you

Ajude a comunidade a encontrar informação relevante. Marque como "Melhor Resposta" e faça "Like" nos melhores comentários. Siga os perfis da moderação, através da opção "Seguir", para estar sempre a par das ultimas novidades.
Kilobyte
October 28, 2025

Amazing thank you so much

ill get back with dm to Forum shortly