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5G data throttling



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57 Comentários

Sim é isso!  E agora nao entendo pq?

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@Ed van Willegen,  conforme indicámos, endereçámos o seu pedido à equipa que o vai ajudar e contactar, pelo que é necessário que aguarde o nosso contacto. 
Muito obrigado

Agora tenho isso:

So what are the hidden rules and will I be blocked banned and spit out again if I change my contract to the one suggested?

Reputação 7
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Bom dia a todos, 

@mjksilva, não. Há é uma politica de utilização responsável. O serviço mantem-se em funcionamento, no entanto, com restrições como refere os termos e condições do serviço. Saiba mais em nos.pt

Esse tarifário é para ser utilizado num smartphone e não num router, @Ed van Willegen

Muito obrigado. 

@Ed van Willegen, não somos nós moderadores que fazemos essas alterações, até porque há questões contratuais associadas que têm de ser informadas e que cabe à equipa em questão. Como, também, como indicado por si neste tópico pretende saber se pode usar o 5G infelizmente, e de momento, não conseguimos confirmar a cobertura 5G devido à sua evolução constante. 

Assim, precisamos de endereçar o seu pedido à equipa que o pode ajudar e informar em conformidade. 

Podemos endereçar novo pedido para que lhe liguem?

Obrigado

Sim por favor mas so depois dia 14 Agosto.

Ola @Mário P. , como posso saber que esse serviço: Internet Móvel nao esta limitado igual que o outro?? Esse serviço tem tb muitas Condições da oferta como o outro. No outro serviço em aproximademente 20 paginas de condições encontrei so uma phrase (  O tarifário com dotação de dados ilimitada é apenas para utilização pessoal e exclusiva do utilizador final do serviço telefónico móvel da NOS e no respetivo terminal de acesso, não podendo ser utilizado em qualquer outro tipo de equipamento, nem para qualquer fim de natureza comercial ) que me disse nao posso usar meu roteador com esse serviço! So uma! E escondido em cima de tudo!

Mais uma pergunta! Obviamente fiz um errado por escolher esse serviço. Vc sabe que esta possivel mudar meu contrato atual com o outro so para dados  Internet Móvel ??

Isso resolveria meu problema imediatemente! Estaria uma solução muita façil e rapido!

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@Ed van Willegen, muito obrigado pela confirmação. 

Pedimos que volte a falar connosco perto dessa data, por aqui, para endereçarmos.

Não conseguimos solicitar um contacto e agendar para daqui a duas semanas. 
Obrigado

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Bom dia a todos, 
Como indicámos o serviço contratado é para uma utilização no respectivo equipamento, ou seja, sendo um tarifário de telemóvel com uma dotação de minutos, sms e dados móveis é necessário utilizá-lo num Smartphone. A NOS fornece uma variedade de ofertas de serviços como por exemplo: 

Se pretende utilizar o serviço de internet num equipamento como Router, escolha o serviço adequado, ou seja, internet Fixa ou móvel. 

Obrigado

 

Boa noite a todos,

Como curiosidade o que acontece se a pessoa fizer tethering dos dados para wifi?

Está a  usar os dados no equipamento mas ao mesmo tempo também partilha.

Conheço outros países que usam práticas em que vendem esta opção, ou seja monitorizam.

Aguardo um esclarecimento.

Obrigado

 

Boa tarde @Mário P.,

Agradeço um esclarecimento relativamente à situação que descrevi.

Muito obrigado

Obrigado pela compreensão @mjksilva e @Utilizador123456!

Obviamente a NOS consegue ver que equipamento está a usar (atraves de IMEI do equipamento). Você não recebe um aviso, eles apenas restringem seus limites de dados e velocidades a níveis inutilizáveis (de 1GBps → < 10Mbps). Mas você tem que continuar pagando. Nem uma solução é proposta. Errei e selecionei de boa fé o serviço errado e agora sou tratado como criminoso!

@Mário P. Mas, com todo o respeito, o que há para discutir? Vocês estão a limitar a minha ligação porque podem ver que não uso equipamento NOS. Embora isso seja ilegal, já que você não tem permissão para monitorar meu equipamento, você ainda o faz e pode reverter isso facilmente.

Se isso não acontecer, você pode alterar meu contrato como sua própria sugestão. Também aqui não há discussão. Você pode fazer isso a qualquer momento e mais cedo ou mais tarde.
 

Se nada disto vai acontecer e pela atitude da NOS não é muito improvável eu rescindir o contrato. É isso.

No. We are not finished yet by far!

 

First of all I still find the sales and advertising method as close to fraud as  it can get. Your promise is 2 sentences :

after which you have 20 pages of rules, regulations and disclaimers. And eventually if you decide to go for the most expensive solution you end up with the worst service you can imagine. The disclaimer for unlimited data is nicely hidden in a long page of bla bla:

O tarifário com dotação de dados ilimitada é apenas para utilização pessoal e exclusiva do utilizador final do serviço telefónico móvel da NOS e no respetivo terminal de acesso, não podendo ser utilizado em qualquer outro tipo de equipamento, nem para qualquer fim de natureza comercial. Destina-se unicamente a permitir a utilização dos serviços que estejam expressamente indicados, não lhe podendo ser dada qualquer outra utilização, nomeadamente para conversão ou reencaminhamento, sob qualquer forma, de tráfego, independentemente da sua origem ou para estabelecimento de comunicações permanentes e/ou ininterruptas. O Cliente não pode, ainda que de uma forma meramente tentada, atacar a rede ou os sistemas da NOS ou de terceiros, nem utilizar ilicitamente recursos de sistemas de terceiros, ainda que não provoque quaisquer danos. A NOS poderá monitorizar a utilização do serviço para verificação do cumprimento das condições de acesso e utilização. No caso de utilização indevida do serviço, a NOS reserva-se o direito de aplicar restrições à sua utilização, efetuar o desligamento ou retirar de serviço o respetivo cartão SIM.

This is what you get if you trust a company who obviously deceives his customers which have no value at all!!  You guys have been throttling my connection to an extend that is not even close to fair!! It’s is outrageous to throttle 1 Gbps promise back to 1-5Mbps. That’s just bullying. Especially since I didn’t do anything illegal. I just used my own router, that’s all. You think you have the high ground now because you’re hiding yourself behind a hidden disclaimer ?  What do you think how I will recommend NOS as an ISP in future? Nice reliable, trustworthy guys with great service??? Well done. You must be proud on yourselves. 
 

Secondly you have consistently failed to imagine yourself in the situation of the client. First of all you don’t know your own set of regulations. I eventually found it myself. You guys have no clue how your own company is deceiving customers. You also grossly failed to offer me a service which I am looking for  why do you think I go for unlimited data and high data speeds??  I am one of your premium customer who is prepared to pay for a good service level and instead going after me with alternative solutions you are pissing me off in a way that I will cancel my subscription as quickly as I can.  You are not only cheaters but stupid on top of that!!

 

The last thing I am now thinking of is how to share my experience with you guys on a wider platform on social media because people should be warned for your malicious practices.

That’s going to be nice!

 

 

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Bom dia @Ed van Willegen,

Já experimentou testar noutra localização?

Obrigado

Here you go again! As long as you think in terms rules and not in terms of service you are a long way from home my friend. Keep going you will have a lot of customers left at the end!

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Crachá

Here you go again! As long as you think in terms rules and not in terms of service you are a long way from home my friend. Keep going you will have a lot of customers left at the end!

It clearly states that you cannot route this connection to other terminals, being a router or a TV it clearly breaks that rule. Yet if you have a mobile phone and that terminal also has that speed the it clearly will be NOS fault.
Just make a speed test on a mobile phone and if that gives the same speed then its NOS fault.

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Crachá +2

Here you go again! As long as you think in terms rules and not in terms of service you are a long way from home my friend. Keep going you will have a lot of customers left at the end!

If its a rule that its written in terms of service you have no right to complain after. Thats on you mate. You can disagree tho, that’s one thing. Check @Utilizador123456  tip

It’s hidden in the terms of service. One thing is clear. I am out!  You guys win👍👍👍 

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Crachá +6

Bom dia a todos, 
Como indicámos o serviço contratado é para uma utilização no respectivo equipamento, ou seja, sendo um tarifário de telemóvel com uma dotação de minutos, sms e dados móveis é necessário utilizá-lo num Smartphone. A NOS fornece uma variedade de ofertas de serviços como por exemplo: 

Se pretende utilizar o serviço de internet num equipamento como Router, escolha o serviço adequado, ou seja, internet Fixa ou móvel. 

Obrigado

 

Reputação 7
Crachá +2

NOS doesnt limit your bandwidth. Have you done the speedtest on a personal pc with a cable conected?

This is the contract I have:

And this is the result at the end of the day:

 

Reputação 7

Good night @Ed van Willegen,

Although I, as a user of the NOS Forum, can’t provide absolute guarantees regarding speeds on a 5G connection on a specific phone, I can share general information about speed expectations.

5G technology has the potential to offer much faster data speeds compared to previous generations of mobile networks, such as 4G. However, the actual speed a user will experience on a 5G connection can vary due to various factors, including:

  • Network Coverage: 5G connection speed can vary depending on the network coverage in your area. The availability of the 5G network may be limited to certain regions or urban areas. Check the 5G coverage in your specific location to get a more accurate idea of the expected speed.

  • 5G Frequencies: 5G networks can operate on different frequency bands, such as millimeter-wave (mmWave) and sub-6GHz wave bands. Millimeter-wave bands can offer higher speeds but have limited range. Sub-6GHz bands provide greater range but slightly lower speeds. The speed you experience will depend on the frequency available in your area and the device you are using.

  • Device Capability: The speed you can achieve on a 5G connection also depends on the capability of your mobile device. Not all devices are compatible with all 5G frequency bands and can vary in terms of features and processing capabilities. Check the technical specifications of your device to see which 5G frequency bands it supports and what speeds are expected.

  • Network Congestion: During periods of high demand, such as in densely populated areas or popular events, there may be network congestion, which can affect the speed of your 5G connection. In such situations, the network capacity may be shared by many users, resulting in lower speeds for each user.

It is important to note that the maximum theoretical speeds advertised for 5G technology are achievable under ideal network and equipment conditions. The actual speed you experience will depend on the factors mentioned above.

Thank you

Yes they do. And yes I monitor the speed every 4 hours with OOKLA Speedtest. This is the outcome at the moment when the throttling started. And the reduction is speed which is significant is not for half hour  it’s has been like that since 26June  I have statistic proof  

 

And this is what my router tells me:

A speed test directly to your servers. Terrible my friend!!

So you want to explain to me why we can’t watch a simple thing as Netflix if your download speed is 1Gbps (which it’s not as I shower you!). NOS is throttling. I have spend 3 hours on the phone with them and still it’s not resolved. They closed the reclamaçao as resolved but it is far from that!

 

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That INC regards to a phone problem it seems. Contact again to run a proper speedtest. Usualy a technician is sent if values are low like that

I can cover you list point by point if you like. 
 

but explain to me first that the initial 6 weeks I had 60-80Mbps UL/DL. Then suddenly after the 26June never again. I like your general list but let’s get in more detail. 
explain to me the before and after.

1) Equipment the same! And the latest in 5G technology

2) Location the same (if you like I can give you the cell tower ID)

3) Connected Band/Frequencies the same (LTE B1, LTE B20 and 5G-NSA NR28)

4) Congestion or time of day? Pick any  moment!

I need a stronger explanation then an everybody already know list. 
 

NOS is cheating!!

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