I 've a contract with NOS for mobile phone activated in February 2024. However, due to personal reasons, I had to travel outside Portugal by the end of April 2024.
I 've sent multiple emails to cancel or freeze my account as I don 't want to pay full amount on something I don 't use, but no body replied! I tried to call help center multiple times from abroad but also no one answered!
A penalty has been applied on me now for breaching the contract terms, but I 've been trying multiple times to send an email to info@ but without any luck.
How can we resolve this issue?
Thanks in advance.
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Hello @Feras Allao,
Thank you for you message.
The email address you mentioned as the one you sent the emails to, is not a valid email address for communications.
The contract suspension is only valid for specific situations that need to be proven by submitting specific documentation.
You can read more abou this at the NOS Website in “Em que situações posso suspender temporariamente o contrato?”.
Let us know if you have any questions. We’re always available to help.
Thank you
Hi @Feras Allao,
According to the Portuguese Law, article 137 Lei n.º 16/2022, when you move to a country abroad, the contract is immediately suspended. Unless you come back in the following months or years, you do not have to pay anything. If you come back to Portugal, it will continue then.
But you have to prove with a document that you are moving to another country. Unfortunately, according to Article 137, you absolutely need to send them (NOS) proof of such a situation, before the contract can be suspended.
Under these circumstances, I believe the best way to reach NOS is this: https://www.livroreclamacoes.pt/Inicio/
Thanks @CP001 & @João H. for your assistance.
I tried the suspension form in NOS website but unfortunately it showed an error as shown in the screenshot. I will try livroreclamacoes to see if this will solve my issue.
Thanks a lot again.
Hi @Feras Allao,
According to the Portuguese Law, article 137 Lei n.º 16/2022, when you move to a country abroad, the contract is immediately suspended. Unless you come back in the following months or years, you do not have to pay anything. If you come back to Portugal, it will continue then.
But you have to prove it with a document you are moving to another country. Unfortunately, according to Article 137, you absolutely need to send them (NOS) proof of such a situation, before the contract can be suspended.
Under these circumstances, I believe the best way to reach NOS is this: https://www.livroreclamacoes.pt/Inicio/
O @Feras Allao disse que enviou o pedido por email, para um que pelo que parece é o email de comunicações de fatuas que não responde. também não parece ter anexado nenhum documento, pelo que parece. e também parece que já foi faz 5 meses, por isso parece-me um daqueles casos feitos em cima do joelho em que o livro de reclamações não faz sentido nenhum.
um bem haja
O @Feras Allao disse que enviou o pedido por email, para um que pelo que parece é o email de comunicações de fatuas que não responde. também não parece ter anexado nenhum documento, pelo que parece. e também parece que já foi faz 5 meses, por isso parece-me um daqueles casos feitos em cima do joelho em que o livro de reclamações não faz sentido nenhum.
um bem haja
Obrigado @Bruno Aleixo. Não tinha percebido que ele tinha enviado para esse email, que é do not reply, na prática. Mas olha, de qualquer forma se ele não consegue enviar o documento pelo site, o melhor é pelo livro de reclamações, que também dá para anexar documentos
@Feras Allao if the website does not work for you, I would definitely try https://www.livroreclamacoes.pt/Inicio/
O @Feras Allao disse que enviou o pedido por email, para um que pelo que parece é o email de comunicações de fatuas que não responde. também não parece ter anexado nenhum documento, pelo que parece. e também parece que já foi faz 5 meses, por isso parece-me um daqueles casos feitos em cima do joelho em que o livro de reclamações não faz sentido nenhum.
um bem haja
Obrigado @Bruno Aleixo. Não tinha percebido que ele tinha enviado para esse email, que é do not reply, na prática. Mas olha, de qualquer forma se ele não consegue enviar o documento pelo site, o melhor é pelo livro de reclamações, que também dá para anexar documentos
@Feras Allao if the website does not work for you, I would definitely try https://www.livroreclamacoes.pt/Inicio/
A questão é que não fez nada com a antecedência que é precisa, por isso duvido que lhe vão dar alguma razão.
Mas bem, tentar nunca custa não é x) as vezes pode ser que deem aquela benesse!
Um bem haja
Hey @Bruno Aleixo
Thanks for your message.
Actually, If the email is a don’t reply email, it should state that or send an automated reply saying this is a don’t reply email. Also, from my client area both on Mobile & Website, there is no place to apply for such an option to freeze my account. I tried to communicate my problem as soon as it happened but without any luck. Finally, the whole website doesn’t have a support email, or a live support chat agent to talk with! Calling them also multiple times from abroad without any luck!
If you compare that with any other tele providers, there are not acceptable standards at all. Still, trying to do the right thing and apply.
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